Tu znajdziesz informacje na temat funkcji terminala, jego konfiguracji i codziennego użytkowania.
Skontroluj poziom sygnału
Skontroluj poziom sygnału na ikonie zasięgu na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu sygnału składa się z 5 kresek od najmniejszej (mało) do największej (dużo). Minimalny stan zasięgu do nawiązania połączenia to 2 kreski. Terminal stabilnie łączy się z centrum autoryzacyjnym gdy wskaźnik osiągnie stan 3 kresek.
Skontroluj poziom naładowania baterii
Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii. Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii.
Wykonaj restart terminala
Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Wykonaj restart terminala
Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP. Jeżeli Twój terminal łączy się przez Internet sprawdź czy przewód internetowy wpięty jest w prawidłowe gniazdo w terminalu i routerze.
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Skontroluj poziom naładowania baterii
Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii, Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii.
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiła skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Zadzwoń pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu) W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu, znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Skontroluj poziom naładowania baterii
Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii. Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii
Wykonaj restart terminala
Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Wykonaj restart terminala
Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną. Odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
W celu sprawdzenia statusu swojego zgłoszenia zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05. Postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 2 (status zgłoszenia serwisowego).
W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Wykonaj restart terminala
Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Wykonaj restart terminala
Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Terminal został zablokowany i do czasu jego odblokowania nie można akceptować transakcji płatniczych. Najczęstszą przyczyną powodem takiego komunikatu jest trzykrotne błędne wprowadzenie numeru NIP. Aby ustalić przyczynę zablokowania terminala skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta.
Zadzwoń pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Skontroluj poziom naładowania baterii
Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii, Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii
Wykonaj restart terminala
Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS'. Poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Wykonaj restart terminala
Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Wysyłka wykonywana jest o wyznaczonej godzinie. Możesz wybrać odpowiednią godzinę dla siebie. Aby zmienić godzinę wysyłki na terminalu wybierz kolejno: MENU, ADMINISTRACYJNE, wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem. Następnie znajdź: ZMIANA CZASU ROZLICZENIA. Wybierz odpowiedni dla siebie zakres czasu, w jakim ma zostać wykonana wysyłka z terminala, wprowadź konkretną godzinę i zmianę zatwierdź zielonym przyciskiem.
Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego
Może to być spowodowane tzw. głębokim rozładowaniem baterii. Podłącz terminal do stałego źródła zasilania (podstawka ładująca lub zasilacz dostarczone w komplecie) i pozostaw na ok. 30 min. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.
Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego
Sprawdź, czy wtyczka przewodu zasilającego jest mocno osadzona w gnieździe zasilania w terminalu. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Może to być spowodowane tzw. głębokim rozładowaniem baterii. Podłącz terminal do stałego źródła zasilania (podstawka ładująca lub zasilacz dostarczone w komplecie) i pozostaw na ok. 30 min. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.
Jeżeli problem nadal będzie się pojawiła skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
Instrukcję jak podłączyć i aktywować terminal znajdziesz tutaj:
Terminale stacjonarne z przewodowym łączem Internetowym
Ingenico Desk 3200 z PIN padem Desk 1500
Ingenico Desk 3200 z PIN padem iPP 310
Terminale stacjonarne z kartą SIM (GPRS)
Ingenico Desk 3200 3G z PIN padem Desk 1500
Ingenico Desk 3200 3G z PIN padem iPP 310
Terminale mobilne z bezprzewodowym łączem Internetowym (WIFI)
Verifone VX 680 z podstawą ładującą
Ingenico Move 3500 z podstawą ładującą
Terminale mobilne z bezprzewodowym łączem Internetowym (WIFI) / Bluetooth
Terminale mobilne z kartą SIM (GPRS)
Ingenico iWL 220 z podstawą ładującą
Ingenico Move 3500 z podstawą ładującą
Konfigurację adresu IP wykonasz w prosty sposób, wybierając MENU, ADMINISTRACYJNE, następnie wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem i wybierz KONFIG TCP/IP. Jeżeli terminal powinien łączyć się z wykorzystaniem statycznego adresu IP, wybierz 1. Wybierz z dostępnej listy IP i naciśnij zielony przycisk. Wprowadź nową wartość i zatwierdź zielonym przyciskiem. Podobnie wprowadź dane dla MASK i GATEWAY. Po zatwierdzeniu wszystkich pozycji naciśnij przycisk czerwony, terminal uruchomi się ponownie.
Na ekranie terminala pojawi się informacja o zalecanym teście połączenia, zatwierdzić zielonym przyciskiem. Podsumowanie testu wyświetli się na ekranie – w zależności od tego, czy jest to terminal stacjonarny, czy przenośny, zostaną wyświetlone nazwy komunikacji: LAN SSL/TLS – terminal stacjonarny, Wi-Fi SSL/TLS – terminal przenośny.
Terminal podejmuje trzy próby połączenia. Jeżeli pierwsza jest udana, kolejne nie są już podejmowane. Wyniki są wyświetlane następująco: OK – komunikacja poprawna, N/A – test nie był przeprowadzony, ponieważ pierwsza próba była udana, ERR – test nieudany. W sytuacji, kiedy wynik to ERR, zweryfikuj wprowadzoną adresację IP ze swoim dostawcą Internetu.
Otwórz komorę drukarki i wyciągnij rolkę. Nową rolkę przygotuj do instalacji, odrywając pierwszych ok. 20cm papieru. Włóż rolkę do komory drukarki, rozwiń 2-3 cm papieru i zamknij klapkę tak, aby papier wystawał na zewnątrz. Sprawdź pracę drukarki. Wybierz Menu, Ponownie Menu, Pomocnicze, Raporty, Raport krótki. Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta.
Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
W przypadku, gdy podczas uruchamiania terminal prosi o podanie numeru NIP, należy wprowadzić NIP firmy, na którą został zarejestrowany terminal. Trzykrotne błędne wprowadzenie numeru zakończy się zablokowaniem terminala. Weryfikacja numeru NIP chroni Twój terminal przed niewłaściwym kierowaniem środków pieniężnych w przypadku błędnego przypisania terminala do innej firmy.
Terminal Wi-Fi wymaga konfiguracji sieci, z jaką ma się łączyć. Konfigurację sieci Wi-Fi wykonasz w prosty sposób, wybierając MENU, ADMINISTRACYJNE, następnie wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem ENTER i wybierz KONFIGURACJA POŁĄCZEŃ, KONFIGURACJA WI-FI. Możesz wyszukać sieć automatycznie (przycisk 1 na klawiaturze numerycznej) lub ręcznie (przycisk 2 na klawiaturze numerycznej).
a) Jeżeli wybrano konfigurację automatyczną, po chwili na ekranie pojawią się odnalezione przez terminal sieci. Z listy wybierz sieć, z którą ma się połączyć terminal, a następnie wciśnij zielony klawisz ENTER. Terminal poprosi o wprowadzenie hasła sieci. Hasło należy wprowadzić z klawiatury numerycznej. Terminal rozróżnia litery małe i duże, cyfry i znaki specjalne. Po wprowadzeniu hasła naciśnij zielony przycisk. Sprawdź połączenie, wybierając kolejno: MENU, POMOCNIECZE, WYSYŁKA
b) Jeżeli wybrano ręczną konfigurację sieci, terminal poprosi o wpisanie nazwy sieci. Po jej wpisaniu należy wybrać tryb zabezpieczenia. Najpopularniejszy to WPA2, ale przed konfiguracją zalecamy zweryfikowanie tych danych z dostawcą Internetu. Na kolejnym ekranie terminal poprosi o wprowadzenie hasła sieci. Terminal rozróżnia litery małe i duże, cyfry i znaki specjalne. Po wprowadzeniu hasła należy zatwierdzić konfigurację, naciskając zielony przycisk. Sprawdź połączenie, wybierając kolejno: MENU, POMOCNIECZE, WYSYŁKA
Zachęcamy do skorzystania z naszego FAQ, gdzie zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli nie znajdziesz rozwiązania, awarię urządzenia zgłoś telefonicznie, kontaktując się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.
1. Wykonaj raport wysyłki z terminala (Uwaga: raport jest konieczny TYLKO jeśli na terminalu są nierozliczone transakcje)
Informacje jak wykonać raport znajdziesz tutaj
2. Przygotuj paczkę zawierającą sprzęt (terminal płatniczy wraz z akcesoriami tj. kable, ładowarka)
Prosimy - upewnij się, że zwracany sprzęt należy do Fiserv Polska S.A. W tym celu możesz sprawdzić czy numer telefonu do Centrum Obsługi Klienta na naklejce to 22 515 30 05 lub spójrz na ekran terminala, gdzie nazwa wyświetlana to: PolCard, PolCard from Fiserv, bądź First Data PolCard.
Zwrot terminali należących do innej firmy może skutkować ich utratą.
3. Wyślij paczkę, wybierając najdogodniejszą dla siebie formę
a. Paczkomat InPost - nadaj paczkę na koszt Fiserv Polska S.A. wypełniając formularz
Pamiętaj, że tylko powyższy link służy do poprawnego zarejestrowania wysyłki
Uzyskany kod nadania pozwoli nadać paczkę w wybranym paczkomacie.
Aktualna lista paczkomatów znajduje się na stronie Inpost
b. Kurier UPS – zamów kuriera na koszt Fiserv Polska S.A. wypełniając ten formularz
Po poprawnym wypełnieniu formularza otrzymasz numer zlecenia, który służy również do śledzenia statusu przesyłki po jej odebraniu przez kuriera. Prosimy o zachowanie potwierdzenia nadania przesyłki.
c. Nadaj na własny koszt – wyślij paczkę na adres magazynu:
CTDI Poland Sp. z o.o.
Projekt „Fiserv”
ul. Logistyczna 7
05-090 Sękocin Stary
W tym przypadku ew. reklamacje i roszczenia do firmy kurierskiej spoczywają na Nadawcy przesyłki.
Uwaga!
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta (24h):
Jeśli w międzyczasie dokonali Państwo zwrotu sprzętu prosimy o potraktowanie niniejszej prośby jako nieaktualnej.
W tej sekcji dowiesz się więcej na temat płatności, raportów i rozliczeń.
Zachęcamy do korzystania z platformy OnePortal24, która jest źródłem wielu istotnych informacji dotyczących Twoich rozliczeń.
W zakładce Finanse – Autoryzacje znajdują się bieżące transakcje na terminalu wraz z informacją o statusie transakcji (zaakceptowana, odrzucona).
W zakładce Finanse – Transakcje znajdziesz zestawienie wszystkich transakcji na terminalach.
Jak zweryfikować, czy transakcja doszła do skutku?
Poza możliwością skorzystania z OnePortal24 możesz wygenerować z terminala Raport długi. Sprawdź, czy pod numerem transakcji (pierwszy od lewej strony) znajduje się litera „I”, „U” lub „V”. Jeśli występuje, oznacza to, że transakcja nie doszła do skutku.
Jeśli transakcja została wykonana dwa razy, nie doszła do skutku („I”, „U” lub „V”), została usunięta, pobrano niewłaściwą kwotę, nastąpiła awaria terminala i nie rozliczyły się transakcje itp. – skontaktuj się z nami poprzez akceptanci@polcard.pl, w temacie wpisując: Transakcja. Załącz skany raportu wysyłki (Raportu długiego), wydruk potwierdzenia transakcji, a w przypadku transakcji odrzuconej „I” także rachunek/fakturę/paragon. Podaj także numer ST terminala, którego dotyczy transakcja.
Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są dostępne tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).
Jeśli masz dodatkowe pytania, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Transakcja.
Terminal nie wydrukował raportu (zacięcie papieru, inny techniczny problem, brak raportu z poprzedniej doby itp.) lub wydrukował, ale raport jest niekompletny
Zachęcamy do korzystania z platformy rozliczeniowej OnePortal24, która jest źródłem wielu informacji dotyczących Twoich rozliczeń. Raporty transakcji wysyłanych przez terminal znajdują się w zakładce Finanse – Wysyłki. Można je zweryfikować najlepiej po upływie ok. 24 godzin od wykonania wysyłki.
Alternatywnie prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport wysyłki.
Przygotuj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala, oraz daty transakcji, które w raporcie zostały przez terminal wysłane.
Awaria terminala, terminal nie mógł wykonać wysyłki z powodu uszkodzenia
Prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub mailem na akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Awaria terminala/Raport wysyłki. Podaj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala , oraz daty transakcji, które w raporcie wysyłki powinny się znaleźć.
Jeśli otrzymujesz raporty rozliczeniowe mailem na wskazany adres, to brak raportu rozliczeniowego może być spowodowany skierowaniem go do skrzynki SPAM, dlatego w pierwszym kroku sprawdź SPAM w swojej mailowej skrzynce odbiorczej.
Raporty znajdziesz także na platformie rozliczeniowej OnePortal24. Prosimy o zalogowanie się i weryfikację ich dostępności.
Alternatywnie prosimy o zgłoszenie braku raportu e-mailem na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport rozliczeniowy.
W treści opisz, jakiego raportu potrzebujesz i/lub wpisz jego nazwę, np. WPF, N1 itp., podaj zakres dat, okres, którym ma być objęty raport, oraz dane firmy, w tym numer umowy zaczynający się cyfrą 9, numer rozliczenia zaczynający się cyfrą 8 oraz NIP firmy.
Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są do pobrania tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).
W menu terminala dostępnych jest kilka raportów. Poniżej najpopularniejsze z nich:
WYSYŁKA RAPORT
Wysyłka jest przekazaniem transakcji z terminala do systemu rozliczeniowego. Odbywa się automatycznie o zaprogramowanej godzinie w nocy, w związku z tym nie należy wyłączać urządzenia na noc. Wysyłkę transakcji można też zainicjować ręcznie w dowolnym momencie. Aby wykonać wysyłkę, na terminalu wybierz kolejno: MENU, POMOCNICZE, WYSYŁKA, MEDIUM KOMUNIKACJI (w zależności od typu komunikacji należy wskazać: GPRS, LAN, WI-FI,) i zatwierdź zielonym przyciskiem.
• GPRS – terminale które łączą się za pośrednictwem karty SIM
• LAN – terminale które łączą się za pośrednictwem przewodowego Internetu
• Wifi – terminale które łączą się za pośrednictwem bezprzewodowego Internetu
RAPORT DCC
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować raport wszystkich zrealizowanych transakcji w walucie obcej przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DCC.
KURSY DCC
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wydrukować aktualne kursy walut. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, KURSY DCC.
RAPORT DŁUGI
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować szczegółowy raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DŁUGI.
RAPORT KRÓTKI
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować uproszczony raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KRÓTKI.
RAPORT KASJERA
Raport kasjera jest zestawieniem wszystkich transakcji z danego dnia z podziałem na kasjerów. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KASJERA.
RAPORT RAZEM
Raport razem jest zestawieniem wszystkich typów transakcji z podziałem na rodzaje kart. Zerując raport, decydujesz o zamknięciu okresu podsumowującego ich liczbę i rodzaj. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT RAZEM.
Aby wykonać transakcję Uznawania (Zwrot) na terminalu wybierz MENU, następnie TRANSAKCJE, dalej ZWROT, wprowadź kwotę transakcji i zatwierdź zielonym przyciskiem. Terminal wydrukuje potwierdzenie operacji.
Aby rozpocząć unieważnienie transakcji, wybierz na terminalu MENU, następnie TRANSAKCJE, dalej UNIEWAŻNIENIE. Wprowadź numer usuwanej transakcji i zatwierdź zielonym przyciskiem. Poczekaj, aż terminal wydrukuje potwierdzenie operacji. Pamiętaj, że usunąć możesz tylko ostatnią transakcję, zanim zostanie ona przekazana do rozliczenia.
Instrukcję jak wykonać sprzedaż doładowania znajdziesz tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).
Komunikat ODMOWA jest informacją z banku wydawcy karty, która oznacza brak zgody na realizację transakcji. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt okaziciela karty z bankiem wydawcą. Komunikat DECLINE występuje przy transakcjach realizowanych w walucie karty (DCC) i ma takie samo znaczenie.
Aby rozpocząć sprzedaż, naciśnij MENU, dalej SPRZEDAŻ. Wpisz kwotę sprzedaży i zatwierdź zielonym przyciskiem. Wybierz przycisk pod napisem BLIK. Poproś klienta o wprowadzenie kodu BLIK i zatwierdzenie go zielonym przyciskiem. Zaczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.
Aby rozpocząć preautoryzację, naciśnij MENU, dalej TRANSAKCJE. Wybierz funkcję PREAUTORYZACJA, wpisz kwotę i zatwierdź zielonym przyciskiem. Włóż kartę do czytnika i poproś klienta o PIN. Poczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.
Aby rozpocząć sprzedaż typu MOTO, wybierz MENU, następnie TRANSAKCJE, wprowadź kwotę i zatwierdź ją zielonym przyciskiem. Wprowadź numer karty z klawiatury terminala, datę ważności i zatwierdź zielonym przyciskiem, a następnie wprowadź kod zabezpieczający CVV i również zatwierdź zielonym przyciskiem. Poczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.
Możesz wykonać kopię ostatniego lub dowolnego rachunku. Aby wykonać tę operację, wybierz MENU, POMOCNICZE, OSTATNIA KOPIA RACHUNKU i poczekaj na wydruk. Jeżeli potrzebujesz kopii rachunku wcześniej wykonanej transakcji, wybierz DOWOLNA KOPIA RACHUNKU. Wprowadź numer transakcji, do której potrzebujesz rachunek, i zatwierdź zielonym przyciskiem, a następnie poczekaj na wydruk. Pamiętaj, że możesz wydrukować kopię tylko tych transakcji, które nie zostały jeszcze przekazane do rozliczenia.
Tutaj zebraliśmy informacje dotyczące naszej współpracy.
Weryfikacja przelewu poprzez platformę rozliczeniową OnePortal24
Dokładne informacje, jakie dane składowe zawiera przelew, są dostępne na platformie rozliczeniowej OnePortal24 – zachęcamy do zalogowania się i sprawdzenia w zakładce Finanse – Przelewy.
Są także zawarte w raportach rozliczeniowych do przelewów – zachęcamy do zdefiniowania wybranego raportu, który może być wysyłany cyklicznie mailem na wskazany adres i/lub podstawiany do sekcji raportowej na OnePortal24. Aby zdefiniować raport, prosimy o kontakt na adres akceptanci@polcard.pl i wpisanie w temacie: Raport.
Weryfikacja przelewu – na którym terminalu wykonano sprzedaż
Informację, na którym terminalu zostały przeprowadzone transakcje rozliczane następnie w przelewie, możesz znaleźć na platformie rozliczeniowej OnePortal24. To najprostszy i najwygodniejszy sposób, aby sprawdzić składniki przelewu i szczegóły transakcji. Po zalogowaniu się do OnePortal24 należy przejść do sekcji Przelewy, odszukać przelew, potem jego składniki – transakcje, a wśród opisujących je parametrów dostępny jest numer punktu MID, w którym została zawarta. Zachęcamy do korzystania z OnePortal24 , a klientów, którzy jeszcze z OnePortal24 nie korzystają – do założenia kont i ich aktywacji.
Nieprawidłowy przelew (przelew różny od raportu wysyłki, nierozliczone wszystkie transakcje itp.)
Poprzez platformę OnePortal24 możesz zweryfikować, jakie transakcje zostały rozliczone w danym przelewie (patrz wyżej). Jeśli widzisz rozbieżność między raportem wysyłki a przelewem, należy sprawdzić:
Aby zmienić dane na wydrukach z terminala, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Aby zmienić dane firmy, takie jak nazwa , adres , e-mail, telefon, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Jeśli zmienione mają być zarówno dane firmy, jak i dane na wydrukach z terminala, prosimy o przesłanie obu dyspozycji. W temacie maila wpisz: Zmiana danych.
Informacje dotyczące warunków współpracy, opłat znajdziesz w umowie. Jeśli nie masz własnego egzemplarza umowy, możemy wysłać jej kopię. Pobierz odpowiedni formularz, wypełnij go i prześlij na akceptanci@polcard.pl.
Wiele informacji dotyczących opłat znajdziesz na platformie rozliczeniowej OnePortal24.
W pozostałych przypadkach prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta (telefon: 22 515 30 05, e-mail: akceptanci@polcard.pl) lub do opiekuna handlowego Twojej firmy.
Aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij formularz oraz postępuj zgodnie z instrukcją, która w przyjazny sposób przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany konta.
Faktury za usługi świadczone Twojej firmie przez Fiserv Polska S.A. są wystawiane zgodnie z warunkami umowy i rozliczane poprzez kompensatę z bieżącego obrotu – sumy transakcji zrealizowanych na Twoich terminalach.
Kompensata oznacza, że jeśli powstanie należność do zapłaty na fakturze, to w pierwszej kolejności będziemy pobierać ją z transakcji, które przeprowadzasz na terminalu.
Jedynie w przypadku braku obrotu Fiserv Polska S.A. podejmie próbę pobrania środków z Twojego rachunku bankowego, pod warunkiem podpisania przez Twoją firmę zgody na obciążenie rachunku bankowego, tzw. polecenie zapłaty (PZ).
Natomiast w przypadku braku uruchomionego aktualnego PZ oraz braku bieżącego obrotu (transakcji na terminalu) – czyli powstania zaległości finansowej na rzecz Fiserv Polska S.A. – należy wnieść opłatę za fakturę, wykonując przelew na rachunek Fiserv Polska S.A. o numerze: 33114021050000233184001002. Prosimy o każdorazowe wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.
Faktury nie trzeba opłacać, jeśli:
Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W tytule maila wpisz: Faktura.
W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z naliczonym opłatami na fakturze skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Faktura.
Jeśli powodem problemów z zalogowaniem się do platformy rozliczeniowej OnePortal24 jest jedna z niżej wymienionych przyczyn, to postępuj według poniższych wskazówek.
Nie pamiętasz hasła
Wejdź na stronę OnePortal24
Następnie wybierz opcję „Zapomniałeś hasła? ”
System przeprowadzi Cię przez proces odzyskiwania hasła. Na adres mailowy otrzymasz link do resetu hasła, który wymusi nadanie nowego hasła do systemu. Pamiętaj, aby nowe hasło do systemu różniło się od poprzedniego, zawierało dużą i małą literę, cyfry oraz znak specjalny (tylko z tych, które podpowiada system) i miało minimum 8 znaków.
Przed dokonaniem resetu hasła zalecane jest wyczyszczenie plików „cookie” z przeglądarki internetowej.
Nie pamiętasz loginu
Login znajduje się w wiadomości potwierdzającej aktywację, którą otrzymałeś z adresu fdp@oneportal24.pl Login zaczyna się od „pl”. Temat wiadomości: „OnePortal24 – potwierdzenie aktywacji konta”.
Komunikat, że konto jest zablokowane lub inny, wyżej niewymieniony problem
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem 22 515 30 05.
Jeżeli chcesz zapoznać się z naszą ofertą zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05 lub wyślij wiadomość na adres akceptanci@polcard.pl, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.
Jeśli chcesz dobrać kolejny terminal do już istniejącej umowy i/lub jesteś zainteresowany dodatkową usługą
Wniosek o kolejny terminal możesz złożyć, wysyłając dyspozycję na adres: akceptanci@polcard.pl. Pamiętaj o czytelnym podpisie (imię i nazwisko) zgodnym z reprezentacją firmy.
Jeśli chcesz wymienić sprawny terminal na inny model lub zmienić model ze względu na inną formę jego komunikacji
Zgłoś wniosek do Centrum Obsługi Klienta, telefon: 22 515 30 05, mail: akceptanci@polcard.pl.
Natomiast w celu naprawy bądź wymiany terminala spowodowanej awarią urządzenia skontaktuj się serwisem terminali pod numerem 22 515 30 05, wybierając w menu cyfrę 2, następnie 3 i 1.
Zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.
Tutaj zebraliśmy informacje dotyczące naszej współpracy.
Weryfikacja przelewu poprzez platformę rozliczeniową OnePortal24
Dokładne informacje, jakie dane składowe zawiera przelew, są dostępne na platformie rozliczeniowej OnePortal24 – zachęcamy do zalogowania się i sprawdzenia w zakładce Finanse – Przelewy.
Są także zawarte w raportach rozliczeniowych do przelewów – zachęcamy do zdefiniowania wybranego raportu, który może być wysyłany cyklicznie mailem na wskazany adres i/lub podstawiany do sekcji raportowej na OnePortal24. Aby zdefiniować raport, prosimy o kontakt na adres akceptanci@polcard.pl i wpisanie w temacie: Raport.
Weryfikacja przelewu – na którym terminalu wykonano sprzedaż
Informację, na którym terminalu zostały przeprowadzone transakcje rozliczane następnie w przelewie, możesz znaleźć na platformie rozliczeniowej OnePortal24. To najprostszy i najwygodniejszy sposób, aby sprawdzić składniki przelewu i szczegóły transakcji. Po zalogowaniu się do OnePortal24 należy przejść do sekcji Przelewy, odszukać przelew, potem jego składniki – transakcje, a wśród opisujących je parametrów dostępny jest numer punktu MID, w którym została zawarta. Zachęcamy do korzystania z OnePortal24 , a klientów, którzy jeszcze z OnePortal24 nie korzystają – do założenia kont i ich aktywacji.
Nieprawidłowy przelew (przelew różny od raportu wysyłki, nierozliczone wszystkie transakcje itp.)
Poprzez platformę OnePortal24 możesz zweryfikować, jakie transakcje zostały rozliczone w danym przelewie (patrz wyżej). Jeśli widzisz rozbieżność między raportem wysyłki a przelewem, należy sprawdzić:
Aby zmienić dane na wydrukach z terminala, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Aby zmienić dane firmy, takie jak nazwa , adres , e-mail, telefon, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Jeśli zmienione mają być zarówno dane firmy, jak i dane na wydrukach z terminala, prosimy o przesłanie obu dyspozycji. W temacie maila wpisz: Zmiana danych.
Informacje dotyczące warunków współpracy, opłat znajdziesz w umowie. Jeśli nie masz własnego egzemplarza umowy, możemy wysłać jej kopię. Pobierz odpowiedni formularz, wypełnij go i prześlij na akceptanci@polcard.pl.
Wiele informacji dotyczących opłat znajdziesz na platformie rozliczeniowej OnePortal24.
W pozostałych przypadkach prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta (telefon: 22 515 30 05, e-mail: akceptanci@polcard.pl) lub do opiekuna handlowego Twojej firmy.
Aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij formularz oraz postępuj zgodnie z instrukcją, która w przyjazny sposób przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany konta.
Faktury za usługi świadczone Twojej firmie przez Fiserv Polska S.A. są wystawiane zgodnie z warunkami umowy i rozliczane poprzez kompensatę z bieżącego obrotu – sumy transakcji zrealizowanych na Twoich terminalach.
Kompensata oznacza, że jeśli powstanie należność do zapłaty na fakturze, to w pierwszej kolejności będziemy pobierać ją z transakcji, które przeprowadzasz na terminalu.
Jedynie w przypadku braku obrotu Fiserv Polska S.A. podejmie próbę pobrania środków z Twojego rachunku bankowego, pod warunkiem podpisania przez Twoją firmę zgody na obciążenie rachunku bankowego, tzw. polecenie zapłaty (PZ).
Natomiast w przypadku braku uruchomionego aktualnego PZ oraz braku bieżącego obrotu (transakcji na terminalu) – czyli powstania zaległości finansowej na rzecz Fiserv Polska S.A. – należy wnieść opłatę za fakturę, wykonując przelew na rachunek Fiserv Polska S.A. o numerze: 33114021050000233184001002. Prosimy o każdorazowe wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.
Faktury nie trzeba opłacać, jeśli:
Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W tytule maila wpisz: Faktura.
W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z naliczonym opłatami na fakturze skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Faktura.
Jeśli powodem problemów z zalogowaniem się do platformy rozliczeniowej OnePortal24 jest jedna z niżej wymienionych przyczyn, to postępuj według poniższych wskazówek.
Nie pamiętasz hasła
Wejdź na stronę OnePortal24
Następnie wybierz opcję „Zapomniałeś hasła? ”
System przeprowadzi Cię przez proces odzyskiwania hasła. Na adres mailowy otrzymasz link do resetu hasła, który wymusi nadanie nowego hasła do systemu. Pamiętaj, aby nowe hasło do systemu różniło się od poprzedniego, zawierało dużą i małą literę, cyfry oraz znak specjalny (tylko z tych, które podpowiada system) i miało minimum 8 znaków.
Przed dokonaniem resetu hasła zalecane jest wyczyszczenie plików „cookie” z przeglądarki internetowej.
Nie pamiętasz loginu
Login znajduje się w wiadomości potwierdzającej aktywację, którą otrzymałeś z adresu fdp@oneportal24.pl Login zaczyna się od „pl”. Temat wiadomości: „OnePortal24 – potwierdzenie aktywacji konta”.
Komunikat, że konto jest zablokowane lub inny, wyżej niewymieniony problem
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem 22 515 30 05.
Jeżeli chcesz zapoznać się z naszą ofertą zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05 lub wyślij wiadomość na adres akceptanci@polcard.pl, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.
Jeśli chcesz dobrać kolejny terminal do już istniejącej umowy i/lub jesteś zainteresowany dodatkową usługą
Wniosek o kolejny terminal możesz złożyć, wysyłając dyspozycję na adres: akceptanci@polcard.pl. Pamiętaj o czytelnym podpisie (imię i nazwisko) zgodnym z reprezentacją firmy.
Jeśli chcesz wymienić sprawny terminal na inny model lub zmienić model ze względu na inną formę jego komunikacji
Zgłoś wniosek do Centrum Obsługi Klienta, telefon: 22 515 30 05, mail: akceptanci@polcard.pl.
Natomiast w celu naprawy bądź wymiany terminala spowodowanej awarią urządzenia skontaktuj się serwisem terminali pod numerem 22 515 30 05, wybierając w menu cyfrę 2, następnie 3 i 1.
Zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.
Najczęstsze pytania dotyczące platformy raportowej
Uwierzytelnianie wieloskładnikowe jest procesem, który wymaga od użytkownika potwierdzenia tożsamości na dwa sposoby, zanim uzyska dostęp do OnePortal24.
Dzięki temu znacząco obniżone zostaje ryzyko nieautoryzowanego dostępu, gdyż nawet w przypadku wykradzenia jednego z elementów uwierzytelniających (na przykład hasła), nieuprawniony użytkownik będzie potrzebował innych wybranych przez Państwa metod weryfikacyjnych, aby zalogować się na konto.
Platforma OnePortal24 posiada dwustopniową weryfikację użytkowników.
Krok 1. Wprowadzenie loginu i hasła
Pierwszym etapem weryfikacji jest poproszenie o wpisanie loginu i hasła przez użytkownika.
Krok 2. Wybranie jednej z dodatkowych metod uwierzytelniania, a następnie potwierdzenie logowania za pomocą jednej z nich:
Jednorazowe hasła SMS:
Przy każdej próbie logowania użytkownik otrzymuje smsem jednorazowy, 8-cyfrowy kod
Google Authenticator:
Wymagana jest instalacja aplikacji Google Authenticator na telefonie użytkownika (Google Play, App Store) lub wtyczki w przeglądarce Google Chrome
Każde logowanie wymaga od użytkownika przepisania (lub skopiowania) 6-cyfrowego kodu z aplikacji lub wtyczki, który należy wpisać we wskazane miejsce.
WebAuthn - weryfikacja biometryczna lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego
Polega na zabezpieczeniach dostępnych na telefonie lub komputerze (potwierdzenie logowania odciskiem palca, rozpoznanie twarzy) lub użycia fizycznego klucza zabezpieczeń.
Jest to metoda weryfikacji pojawiająca się tylko podczas pierwszego logowania. Kod wysyłany jest na zgłoszony do platformy adres e-mail. Kod jest ważny tylko 5 min od otrzymania wiadomości.
Należy wygenerować nowy kod poprzez kliknięcie w opcję: „Wyślij kod weryfikacyjny jeszcze raz”.
Po zalogowaniu do konta, w dolnym lewym rogu ekranu należy kliknąć w ikonkę ustawień (koło zębate), a następnie opcje Metody uwierzytelniania i dokonać zmiany.
Zmiany maila lub nr telefonu należy dokonać wypełniając formularz aktualizacji danych firmy. Wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji firmy (zgodnie z CEIDG, KRS) druk należy przesłać na adres akceptanci@fiserv.com
Do blokady konta OnePortal24 dochodzi w dwóch sytuacjach:
W celu odblokowania konta, prosimy o kontakt e-mail na adres akceptanci@fiserv.com. W temacie wiadomości należy wpisać: Odblokowanie Oneportal24, a w treści podać login użytkownika. W przypadku blokady 24 godzinnej odczekaj na automatyczne odblokowanie konta.
W ustawianiach przeglądarki należy wyłączyć opcję tłumaczenia strony, następnie zamknąć przeglądarkę. Po wykonaniu tych czynności i ponownym otworzeniu przeglądarki przycisk "Zaloguj się" będzie aktywny.
Podczas aktywacji konta platforma wysyła na Państwa e-mail potwierdzenie aktywacji konta, które zawiera login. W skrzynce odbiorczej można odszukać wiadomość z loginem wyszukując ją po adresie mail: fdp@oneportal24.pl
Informacje o loginie można uzyskać również wysyłając zapytanie na maila akceptanci@fiserv.com podając w temacie maila: login do OnePortal24
Białymi znakami nazywane są symbole, które są używane w tekście i nie posiadają swojej reprezentacji graficznej np. spacja, tabulator. Nie należy ich używać tworząc hasło do platformy.
Należy upewnić się, czy do platformy został wskazany poprawny adres mail. Jeżeli nie, należy dokonać jego zmiany, wypełniając formularz aktualizacji danych firmy. Wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji firmy (zgodnie z CEIDG, KRS) druk należy przesłać na maila akceptanci@fiserv.com
Jeżeli adres mail jest poprawny, a wiadomości nadal nie docierają (brak w skrzynce odbiorczej i spam) należy zgłosić to do działu IT lub operatora poczty u którego została założona skrzynka mailowa. Należy zweryfikować czy adres mail fdp@oneportal24.pl nie został zablokowany przez serwer poczty.
Ze względu bezpieczeństwa nie jest zalecane zapisywanie danych logowania w przeglądarce internetowej. Login i hasło powinny być wprowadzane podczas każdego logowania.
Informujemy również, że po wpisaniu loginu i hasła przeglądarka zapyta, czy je zapisać, a następnie platforma OnePortal24 poprosi o dodatkowe uwierzytelnienie np. kodem sms. Po wpisaniu kodu przeglądarka ponownie zapyta o to, czy zapisać dane logowanie uznając kod z SMSa za nowe hasło. W taki sposób zostaną zapisane w przeglądarce błędne dane logowanie i nie będzie możliwe zalogowanie lub po 3 nieudanych próbach konto zostanie zablokowane na 24h.
Zarządzanie kontami utworzonymi przez administratora firmy możliwe jest tylko przez tę osobę. Fiserv nie ma możliwości edycji danych tych użytkowników.
Krok 1 Otwórz wiadomość zawierającą link aktywacyjny, którą wysłała platforma z adresu fdp@oneportal24.pl
Krok 2 Kliknij w link, który rozpocznie proces aktywacji konta.
Krok 3W przeglądarce otworzy się strona z oknem do wpisania jednorazowego kodu weryfikacyjnego, który zostanie wysłany na e-maila. Uwaga kod ważny jest tylko 5 min.
Krok 4 Utwórz hasło zgodnie z wymaganiami i zapisz login
Krok 5 Wybierz z rozwijanej listy dodatkową metodę uwierzytelniania, o którą platforma będzie prosiła podczas logowania, dostępne opcje to: jednorazowe hasła SMS, Google Authenticator, WebAuthn- weryfikacja biometryczna lub przy użycia indywidualnego klucza sprzętowego.
Krok 6 Zaloguj się
Krok 1 Na stronie logowania do OnePortal24 kliknij na opcje „ Zapomniałeś hasła”
Krok 2 Wprowadź nazwę użytkownika (login) i kliknij „Zresetuj swoje hasło”
Krok 3 Platforma wyśle wiadomość z klinkiem do resetu hasła z adresu fdp@oneportal24.pl
Krok 4 Kliknij w link zawarty w mailu
Krok 5 Platforma poprosi o uwierzytelnienie za pomocą jednej z metod (kodu SMS, Google Authenticatora lub WebAuthn- weryfikacji biometrycznej lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego)
Krok 6 Utwórz nowe hasło zgodnie z wymaganiami podanymi na stronie
Krok 7 Zaloguj się nowym hasłem
Wpisz login i hasło, a następnie kliknij zaloguj. Pojawi się ekran na którym należy dokonać potwierdzenia logowania za pomocą kodu SMS, kodu wygenerowanego przez aplikację Google Authenticator lub WebAuthn (weryfikacją biometryczną lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego). W celu zmiany metody uwierzytelniania na inną kliknij na opcję „Zapomniałeś urządzenia”. Platforma OnePortal24 prześle na e-mail kod weryfikacyjny, który pozwoli na wybranie innej metody uwierzytelniania.
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?