Zachęcamy do korzystania z platformy OnePortal24, która jest źródłem wielu istotnych informacji dotyczących Twoich rozliczeń.
W zakładce Finanse – Autoryzacje znajdują się bieżące transakcje na terminalu wraz z informacją o statusie transakcji (zaakceptowana, odrzucona).
W zakładce Finanse – Transakcje znajdziesz zestawienie wszystkich transakcji na terminalach.
Jak zweryfikować, czy transakcja doszła do skutku?
Poza możliwością skorzystania z OnePortal24 możesz wygenerować z terminala Raport długi. Sprawdź, czy pod numerem transakcji (pierwszy od lewej strony) znajduje się litera „I”, „U” lub „V”. Jeśli występuje, oznacza to, że transakcja nie doszła do skutku.
Jeśli transakcja została wykonana dwa razy, nie doszła do skutku („I”, „U” lub „V”), została usunięta, pobrano niewłaściwą kwotę, nastąpiła awaria terminala i nie rozliczyły się transakcje itp. – skontaktuj się z nami poprzez akceptanci@polcard.pl, w temacie wpisując: Transakcja. Załącz skany raportu wysyłki (Raportu długiego), wydruk potwierdzenia transakcji, a w przypadku transakcji odrzuconej „I” także rachunek/fakturę/paragon. Podaj także numer ST terminala, którego dotyczy transakcja.
Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są dostępne tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).
Jeśli masz dodatkowe pytania, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Transakcja.
Jaka jest przyczyna braku raportu wysyłki?
Terminal nie wydrukował raportu (zacięcie papieru, inny techniczny problem, brak raportu z poprzedniej doby itp.) lub wydrukował, ale raport jest niekompletny
Zachęcamy do korzystania z platformy rozliczeniowej OnePortal24, która jest źródłem wielu informacji dotyczących Twoich rozliczeń. Raporty transakcji wysyłanych przez terminal znajdują się w zakładce Finanse – Wysyłki. Można je zweryfikować najlepiej po upływie ok. 24 godzin od wykonania wysyłki.
Alternatywnie prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport wysyłki.
Przygotuj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala, oraz daty transakcji, które w raporcie zostały przez terminal wysłane.
Awaria terminala, terminal nie mógł wykonać wysyłki z powodu uszkodzenia
Prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub mailem na akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Awaria terminala/Raport wysyłki. Podaj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala , oraz daty transakcji, które w raporcie wysyłki powinny się znaleźć.
Jeśli otrzymujesz raporty rozliczeniowe mailem na wskazany adres, to brak raportu rozliczeniowego może być spowodowany skierowaniem go do skrzynki SPAM, dlatego w pierwszym kroku sprawdź SPAM w swojej mailowej skrzynce odbiorczej.
Raporty znajdziesz także na platformie rozliczeniowej OnePortal24. Prosimy o zalogowanie się i weryfikację ich dostępności.
Alternatywnie prosimy o zgłoszenie braku raportu e-mailem na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport rozliczeniowy.
W treści opisz, jakiego raportu potrzebujesz i/lub wpisz jego nazwę, np. WPF, N1 itp., podaj zakres dat, okres, którym ma być objęty raport, oraz dane firmy, w tym numer umowy zaczynający się cyfrą 9, numer rozliczenia zaczynający się cyfrą 8 oraz NIP firmy.
Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są do pobrania tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).
W menu terminala dostępnych jest kilka raportów. Poniżej najpopularniejsze z nich:
WYSYŁKA RAPORT
Wysyłka jest przekazaniem transakcji z terminala do systemu rozliczeniowego. Odbywa się automatycznie o zaprogramowanej godzinie w nocy, w związku z tym nie należy wyłączać urządzenia na noc. Wysyłkę transakcji można też zainicjować ręcznie w dowolnym momencie. Aby wykonać wysyłkę, na terminalu wybierz kolejno: MENU, POMOCNICZE, WYSYŁKA, MEDIUM KOMUNIKACJI (w zależności od typu komunikacji należy wskazać: GPRS, LAN, WI-FI,) i zatwierdź zielonym przyciskiem.
• GPRS – terminale które łączą się za pośrednictwem karty SIM
• LAN – terminale które łączą się za pośrednictwem przewodowego Internetu
• Wifi – terminale które łączą się za pośrednictwem bezprzewodowego Internetu
RAPORT DCC
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować raport wszystkich zrealizowanych transakcji w walucie obcej przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DCC.
KURSY DCC
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wydrukować aktualne kursy walut. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, KURSY DCC.
RAPORT DŁUGI
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować szczegółowy raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DŁUGI.
RAPORT KRÓTKI
Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować uproszczony raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KRÓTKI.
RAPORT KASJERA
Raport kasjera jest zestawieniem wszystkich transakcji z danego dnia z podziałem na kasjerów. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KASJERA.
RAPORT RAZEM
Raport razem jest zestawieniem wszystkich typów transakcji z podziałem na rodzaje kart. Zerując raport, decydujesz o zamknięciu okresu podsumowującego ich liczbę i rodzaj. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT RAZEM.
Weryfikacja przelewu poprzez platformę rozliczeniową OnePortal24
Dokładne informacje, jakie dane składowe zawiera przelew, są dostępne na platformie rozliczeniowej OnePortal24 – zachęcamy do zalogowania się i sprawdzenia w zakładce Finanse – Przelewy.
Są także zawarte w raportach rozliczeniowych do przelewów – zachęcamy do zdefiniowania wybranego raportu, który może być wysyłany cyklicznie mailem na wskazany adres i/lub podstawiany do sekcji raportowej na OnePortal24. Aby zdefiniować raport, prosimy o kontakt na adres akceptanci@polcard.pl i wpisanie w temacie: Raport.
Weryfikacja przelewu – na którym terminalu wykonano sprzedaż
Informację, na którym terminalu zostały przeprowadzone transakcje rozliczane następnie w przelewie, możesz znaleźć na platformie rozliczeniowej OnePortal24. To najprostszy i najwygodniejszy sposób, aby sprawdzić składniki przelewu i szczegóły transakcji. Po zalogowaniu się do OnePortal24 należy przejść do sekcji Przelewy, odszukać przelew, potem jego składniki – transakcje, a wśród opisujących je parametrów dostępny jest numer punktu MID, w którym została zawarta. Zachęcamy do korzystania z OnePortal24 , a klientów, którzy jeszcze z OnePortal24 nie korzystają – do założenia kont i ich aktywacji.
Nieprawidłowy przelew (przelew różny od raportu wysyłki, nierozliczone wszystkie transakcje itp.)
Poprzez platformę OnePortal24 możesz zweryfikować, jakie transakcje zostały rozliczone w danym przelewie (patrz wyżej). Jeśli widzisz rozbieżność między raportem wysyłki a przelewem, należy sprawdzić:
Aby zmienić dane na wydrukach z terminala, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Aby zmienić dane firmy, takie jak nazwa , adres , e-mail, telefon, skorzystaj z dyspozycji.
Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.
Jeśli zmienione mają być zarówno dane firmy, jak i dane na wydrukach z terminala, prosimy o przesłanie obu dyspozycji. W temacie maila wpisz: Zmiana danych.
Informacje dotyczące warunków współpracy, opłat znajdziesz w umowie. Jeśli nie masz własnego egzemplarza umowy, możemy wysłać jej kopię. Pobierz odpowiedni formularz, wypełnij go i prześlij na akceptanci@polcard.pl.
Wiele informacji dotyczących opłat znajdziesz na platformie rozliczeniowej OnePortal24.
W pozostałych przypadkach prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta (telefon: 22 515 30 05, e-mail: akceptanci@polcard.pl) lub do opiekuna handlowego Twojej firmy.
Aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij formularz oraz postępuj zgodnie z instrukcją, która w przyjazny sposób przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany konta.
Faktury za usługi świadczone Twojej firmie przez Fiserv Polska S.A. są wystawiane zgodnie z warunkami umowy i rozliczane poprzez kompensatę z bieżącego obrotu – sumy transakcji zrealizowanych na Twoich terminalach.
Kompensata oznacza, że jeśli powstanie należność do zapłaty na fakturze, to w pierwszej kolejności będziemy pobierać ją z transakcji, które przeprowadzasz na terminalu.
Jedynie w przypadku braku obrotu Fiserv Polska S.A. podejmie próbę pobrania środków z Twojego rachunku bankowego, pod warunkiem podpisania przez Twoją firmę zgody na obciążenie rachunku bankowego, tzw. polecenie zapłaty (PZ).
Natomiast w przypadku braku uruchomionego aktualnego PZ oraz braku bieżącego obrotu (transakcji na terminalu) – czyli powstania zaległości finansowej na rzecz Fiserv Polska S.A. – należy wnieść opłatę za fakturę, wykonując przelew na rachunek Fiserv Polska S.A. o numerze: 33114021050000233184001002. Prosimy o każdorazowe wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.
Faktury nie trzeba opłacać, jeśli:
Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W tytule maila wpisz: Faktura.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zobacz w FAQ.
Nasi doradcy są dostępni całodobowo:
24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?