O kliencie
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. (dalej Żabka) jest właścicielem największej w Polsce i Europie Środkowo-Centralnej sieci sklepów typu convenience. Reprezentuje nowoczesną koncepcję handlu detalicznego, zorientowaną na zapewnienie klientom maksymalnej wygody w dokonywaniu zakupów. Sieć liczy ponad 6900 placówek prowadzonych pod marką Żabka i zlokalizowanych w większości miejscowości w całej Polsce. Codziennie odwiedza je ponad 2 mln klientów.
Początki współpracy
Głównym elementem realizowanej przez sieć strategii jest transformacja cyfrowa. Żabka konsekwentnie od lat wprowadza w swoich sklepach kolejne rozwiązania oparte na nowych technologiach. Za ich pomocą buduje pozytywne doświadczenia klienta podczas wizyty w sklepie oraz przyspiesza realizację zakupów. Ważną częścią doświadczenia klienta jest oczywiście płatność i związane z nią oczekiwania: wygoda, bezpieczeństwo i niezawodność. W poszukiwaniu najskuteczniejszych, nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie, sieć Żabka w połowie 2016 r. podjęła współpracę z First Data Polska S.A. (dalej Polcard).
Od tego czasu jesteśmy partnerem technologicznym Żabka i pomagamy w cyfrowej transformacji firmy, realizując wspólnie projekty przenoszące usługi transakcyjne w sklepach sieci na zupełnie nowy poziom.
Wyzwanie
Podstawowym celem naszej współpracy było znalezienie rozwiązań: usprawniających i przyspieszających proces zakupowy przy kasie (m.in. skrócenie wizyty w sklepie do niezbędnego minimum), zapewniających maksymalne bezpieczeństwo transakcji oraz ułatwiających klientom załatwianie codziennych spraw w jednym miejscu (takich jak np. wpłata gotówki na konto bankowe).
Zastosowane rozwiązania
Pierwszym krokiem w realizacji założonych celów było wprowadzenie w sieci Żabka niezawodnej, wydajnej infrastruktury Polcard, na czele z wielofunkcyjnymi PIN padami Ingenico Lane 7000, które zrewolucjonizowały obsługę kasową.
Jednym z kolejnych ważnych projektów, uruchomionych przez nas w sieci Żabka w 2020 roku była nowatorska usługa Wpłacaj na kartę. Opracowaliśmy ją razem z organizacją kartową Mastercard. Dzięki niej klienci – przy okazji wizyty w sklepie - mogą w wygodny sposób pozbyć się nadmiaru gotówki z portfela, błyskawicznie transferując ją na swoje konto, bez konieczności wizyty w banku czy szukania wpłatomatu. Zaksięgowane środki pojawiają się na koncie od kilku do 30 minut od wykonania operacji. Jednorazowo w kasie Żabki można wpłacić dowolną kwotę do wysokości 500 zł.
To nowatorska usługa na polskim rynku – Polcard i Mastercard jako pierwsze w Polsce zaoferowały ją swoim klientom za pomocą terminali płatniczych. Usługa dostępna jest w ponad 6.100 sklepów sieci Żabka w całej Polsce.
Następnym przełomowym momentem w naszej współpracy z Żabką było zaprojektowanie i wdrożenie nowoczesnej usługi Żappka Pay, dostępnej w aplikacji mobilnej żappka. Żappka Pay ułatwia klientom codzienne zakupy i w znaczący sposób pomaga sieci budować pozytywne doświadczenia kupujących podczas wizyty w sklepie. Dzięki niej proces zakupowy jest szybszy i łatwiejszy, a za sprawą bezdotykowej metody płatności – bezpieczniejszy.
Mechanizm działania jest bardzo prosty – za pomocą kilku kliknięć klient łączy kartę płatniczą z aplikacją, zabezpiecza ją numerem PIN, odciskiem palca lub skanem twarzy – i już! Za pomocą jednego skanowania aplikacji można płacić za zakupy, korzystać z promocji i zbierać punkty lojalnościowe. Usługa jest dostępna już we wszystkich sklepach sieci.
Rezultaty
Pełny pakiet rozwiązań dostarczanych przez Polcard jest obecny już w niemal każdym sklepie sieci Żabka. Podnosimy jakość obsługi klienta, umożliwiając płynną, bezproblemową i bezpieczną obsługę płatności oraz dostarczając kolejne wygodne usługi. Wspieramy sieć w realizacji jej celów biznesowych, w tym w osiąganiu kolejnych etapów zaawansowanej transformacji cyfrowej. Innowacyjna aplikacja żappka podbija serca klientów – obecnie korzysta z niej już blisko 4 mln osób. Jest doceniana w branży – została wyróżniona m.in. dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards 2019 w kategorii Commerce/M-commerce.
To innowacyjne rozwiązanie opierające się na nowoczesnej infrastrukturze fintechowej zapewnia sieci liczne korzyści biznesowe, m.in. daje pełną kontrolę nad systemem płatności i nieograniczone możliwości jego rozwoju oraz skraca i upraszcza proces obsługi klientów.
Prowadzisz sieć sklepów detalicznych lub hurtowni?
Zapewnij szybkość, wygodę i bezpieczeństwo płatności dzięki wydajnej infrastrukturze Polcard oraz wielofunkcyjnym terminalom. Przekonaj się, jak jeszcze możesz zyskać.
Sprawdź naszą ofertę: Terminale płatnicze