O kliencie
Państwo Joanna i Andrzej Ryżko od 1998 roku prowadzą rodzinną firmę w branży usług optycznych - dwa salony optyczne „Alfa” w Mińsku Mazowieckim. Obecnie firmą zarządzają dwaj synowie Łukasz i Marcin. W obu lokalizacjach zatrudniają 12 osób, w tym nie tylko sprzedawców, ale także specjalistów z dziedziny optometrii, którzy na miejscu służą ekspercką poradą i przeprowadzają badania wad wzroku.
Poza szerokim asortymentem oprawek, szkieł, soczewek kontaktowych czy akcesoriów salon świadczy także usługi w zakresie terapii widzenia. Firma działa również w kanale e-commerce – w internetowym sklepie optycznym optykalfa.pl można kupić markowe okulary przeciwsłoneczne, okulary korekcyjne i soczewki kontaktowe.
Bogate doświadczenie zespołu i właścicieli oraz profesjonalna obsługa od lat przyciągają do salonu wielu klientów. Jednak rynek nie stoi w miejscu. Wraz z upowszechnianiem się płatności bezgotówkowych, aby móc utrzymać konkurencyjność i zadbać o lojalność i wygodę klientów, w salonie pojawiła się potrzeba zmodernizowania dostępnych sposobów płatności za produkty i usługi.
Właściciele potrzebowali nowoczesnych rozwiązań w zakresie płatności bezgotówkowych, dlatego zdecydowali się na PolCard.
Początki współpracy
Współpracę z salonami „Alfa” rozpoczęliśmy ponad 10 lat temu. W każdym z salonów zainstalowaliśmy wtedy po jednym terminalu płatniczym, pozwalającym na bieżącą obsługę klientów, którzy za produkty i usługi chcieli zapłacić kartą. Wprowadzenie udogodnień w zakresie nowej formy płatności pozwoliło zdobyć kolejnych kupujących i spełnić oczekiwania dotychczasowej grupy klientów.
Dynamiczny wzrost popularności płatności bezgotówkowych oraz rozwój biznesu sprawił, że po jakimś czasie 2 terminale płatnicze były niewystarczające. Dlatego właściciel salonów zdecydował się na kolejny terminal ale tym razem postawił na innowacyjne rozwiązanie płatnicze - PolCard® Go, czyli terminal płatniczy typu softpos w telefonie.
Zastosowane rozwiązania
PolCard Go from Fiserv to aplikacja mobilna typu softpos, umożliwiająca przyjmowanie płatności zbliżeniowych na każdą kwotę za pomocą smartfona lub tabletu wyposażonego w technologię NFC. Rozwiązanie bazuje na aplikacji zainstalowanej w telefonie. Płatność jest bardzo prosta, wygodna i bezpieczna. Klient zbliża kartę płatniczą, zegarek, telefon bądź inny gadżet płatniczy do smartfona, a następnie, dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii PIN on Mobile, wprowadza PIN bezpośrednio na ekranie urządzenia sprzedawcy lub usługodawcy.
Potwierdzenie transakcji może być wysłane do klienta w wiadomości e-mail. Aplikację można uruchomić na wybranych urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Dzięki temu PolCard Go jest maksymalnie bezpiecznym, niezawodnym i stabilnym rozwiązaniem płatniczym.
Terminal płatniczy w telefonie zapewnia pełną swobodę w przyjmowaniu płatności. Co najważniejsze, bez konieczności użycia dodatkowych urządzeń autoryzacyjnych.
Rezultaty
Decyzja o wprowadzeniu i przyjmowaniu płatności za pomocą PolCard Go okazała się dla właścicieli salonu strzałem w dziesiątkę. Bez konieczności instalowania kolejnych urządzeń stacjonarnych, załoga obu salonów zyskała nowe możliwości przyjmowania płatności od klientów. Rozwiązanie sprawdza się zarówno w przestrzeni sklepowej, jak i w gabinetach optometrystów przyjmujących w salonie.
Dzięki aplikacji zmieniającej telefony w terminale płatnicze, salon „Alfa” może szybciej i wygodniej obsługiwać kolejnych klientów oraz elastycznie reagować na zwiększone zapotrzebowanie na usługi w każdym z salonów.
Prowadzisz biznes i szukasz sposobu, by zapewnić swoim klientom szybką, wygodną i bezpieczną obsługę płatności bezgotówkowych? Zamień rozliczenia gotówkowe na płatności kartą, korzystając z mobilnego terminala płatniczego w telefonie.
Dowiedz się więcej o PolCard Go i zamów usługę >