Z roku na rok popularność płatności bezgotówkowych rośnie. Aby nie tracić klientów, warto dać im swobodę wyboru metody płatności za towary lub usługi. Właśnie dlatego przedsiębiorcy decydują się na instalację terminali płatniczych. Przygotowaliśmy ranking terminali płatniczych, który pomoże Ci wybrać urządzenie najlepiej dopasowane do Twojego biznesu i profilu klientów.
Spis treści:
- Rozwiązania dostępne na rynku – rodzaje terminali płatniczych
- Terminale płatnicze – ranking urządzeń stacjonarnych
- Mobilne terminale płatnicze – ranking
- Ranking PINpadów kasowych
- Usługi dodatkowe dostępne na terminalach płatniczych
Rozwiązania dostępne na rynku – rodzaje terminali płatniczych
Jedno jest pewne. Polacy przekonali się do płatności bezgotówkowych i korzystają z nich coraz częściej. Raport Narodowego Banku Polskiego wskazuje, że w I kwartale 2024 roku za pomocą karty zrealizowano płatności na 298,2 mld zł. Przekłada się to na rosnącą liczbę terminali płatniczych POS (ang. point of sale). Na koniec marca 2024 r. na polskim rynku funkcjonowało ich 1,3 mln – jak wynika z danych przekazanych NBP przez agentów rozliczeniowych. Urządzenia te umożliwiają przedsiębiorcom obsługę płatności bezgotówkowej przy użyciu: karty płatniczej, smartfona czy też smartwatcha oraz BLIK. Można je podzielić na trzy rodzaje terminali płatniczych.
Należą do nich:
- terminale stacjonarne
- terminale mobilne (przenośne)
- PINpady kasowe
Na rynku dostępne jest również jeszcze jedno rozwiązanie, czyli aplikacje mobilne typu softpos. Dzięki nim Twój smartfon z systemem Android również może pełnić funkcję terminala płatniczego. Świetnym tego przykładem jest nasza aplikacja PolCard Go. Doskonale sprawdza się to m.in. w przypadku działalności mobilnej, jak m.in.: kurierzy czy przedsiębiorcy świadczący usługi z dojazdem do domu. Jest to też wygodna alternatywa dla tradycyjnych terminali, z której można skorzystać podczas imprez plenerowych.
W celu ułatwienia wyboru najlepszego rozwiązania przygotowaliśmy ranking terminali płatniczych. Liczymy na to, że pomoże Ci on w podjęciu decyzji, jaki terminal płatniczy wybrać dla swojego biznesu.
Terminale płatnicze – ranking urządzeń stacjonarnych
Na początku pod lupę weźmiemy terminale stacjonarne. Jak sama nazwa wskazuje, są to urządzenia przeznaczone do biznesów, gdzie akceptacja płatności odbywa się przy stanowisku kasowym, np. w sklepie lub aptece. Jest to związane z tym, że terminal tego typu musi być stale podłączony do prądu.
Kluczową zaletą tych urządzeń jest to, że nie trzeba pamiętać o ich ładowaniu ze względu na stałe podłączenie do prądu oraz ich integralność z systemami kasowymi. Jest to bardzo wygodne, ponieważ sprzedawca nie musi ręcznie wpisywać kwoty do płatności na terminalu. Ta automatycznie pobierana jest z kasy, co pozwala na usprawnienie obsługi klienta i zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędu. W podobny sposób można też zintegrować PINpady kasowe.
Stacjonarny terminal płatniczy – jaki wybrać w tej kategorii? Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na urządzenie Ingenico Desk 3200 z PIN padem Desk 1500.
Jego kluczowe parametry techniczne to:
- łączność: Ethernet / 3G
- wyświetlacz: 2,7 cala, czarno-biały
- obsługa najpopularniejszych metod płatności (w tym również płatności mobilne BLIK, Apple Pay, Google Pay)
- płatność zbliżeniowe (NFC)
- usługi dodatkowe: DCC, cashback, preautoryzacja, MOTO, multimerchant, napiwek, logo, integracja z kasą fiskalną i systemem kasowym, doładowania telefonów GSM, logowanie kasjerów, wypłata na kartę, karty przedpłacone.
Mobilne terminale płatnicze – ranking
Rzetelny ranking terminali płatniczych musi uwzględniać także urządzenia mobilne. Ich atutem jest to, że nie wymagają stałego podłączenia do prądu. Wbudowana bateria gwarantuje pracę przez określony czas bez konieczności ładowania – decydując się na terminal sprawdź, jak długo może on pracować na baterii. Standardowo mobilne terminale płatnicze mają gniazdo na kartę SIM, za pomocą której urządzenia łącza się z siecią komórkową 3G i internetem. Wybrane modele mają opcję Dual SIM, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z dwóch kart różnych operatorów. To ciekawa alternatywa na wypadek wystąpienia problemów z zasięgiem w miejscach, które są mniej dostępne. Terminale mobilne są niewielkie i sprawdza się np. w restauracjach, gdzie zazwyczaj płatność przyjmowana jest przy stoliku bądź w taksówkach.
Przy okazji warto sprawdzić ranking operatorów terminali płatniczych, aby wybrać dla siebie najkorzystniejsze rozwiązanie.
Rekomendowanym przez nas terminalem mobilnym jest Ingenico Move 3500. Urządzenie to gwarantuje wysoką wytrzymałość baterii i sprawdza się w wielu sytuacjach.
Kluczowe parametry techniczne tego terminala to:
- łączność: 4G/3G, Wi-Fi (tryb Dual SIM)
- wyświetlacz: 3,2 cala, kolorowy
- obsługa płatności BLIK, Apple Pay, Google Pay
- płatności zbliżeniowe (NFC)
- wybrane funkcjonalności: DCC, cashback, preautoryzacja, MO/TO, multimerchant, napiwek, logo, doładowania telefonów GSM, logowanie kasjerów, wypłata na kartę, karty przedpłacone
- pojemność baterii: 2200 mAh
PINpady kasowe jako terminale płatnicze – ranking
W punktach obsługi dużej liczby klientów, takich jak sklepy spożywcze czy apteki, warto rozważyć tzw. PINpady kasowe, które podobnie jak terminale stacjonarne, można zintegrować z kasą i przyspieszyć obsługę klientów poprzez częściową automatyzację i wykluczenie możliwości pomyłek. Doskonale sprawdza się to m.in. na kasach w supermarketach.
Z tej kategorii polecamy Ingenico Lane 3000. To intuicyjny i niezawodny PINpad, który spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców. Niewielkie rozmiary sprawiają, że bez problemu znajdziesz dla niego miejsce tuż obok kasy.
Kluczowe parametry Ingenico Lane 3000 to:
- łączność: 4G
- wyświetlacz: 2,8 cala, kolorowy
- obsługa najpopularniejszych metod płatności (w tym również płatności mobilne BLIK, Apple Pay, Google Pay)
- płatności zbliżeniowe (NFC)
- wybrane funkcjonalności: DCC, cashback, MO/TO, multimerchant, napiwek, logo, logowanie kasjerów, wypłata na kartę, integracja z kasą fiskalną i systemem kasowym, karty przedpłacone
Ranking dodatkowych usług terminali płatniczych
Terminale płatnicze są również dodatkowym źródłem dochodu. Najpopularniejszymi usługami dodatkowymi na terminalu płatniczym są:
- DCC (Dynamic Currency Conversion) – dzięki tej funkcji terminal płatniczy automatycznie rozpoznaje zagraniczną kartę i umożliwia płatność w jej walucie
- Cashback – funkcja umożliwia wypłatę gotówki przy okazji robienia zakupów
- doładowania telefonów GSM – dzięki tej funkcji terminal może posłużyć do generowania wydruków z kodami doładowującymi telefony na kartę;
- wpłata gotówki na kartę – funkcja pozwala klientom na wpłatę gotówki na kartę Visa lub Mastercard przy użyciu terminala płatniczego
- akceptacja bonów – dzięki tej funkcji możesz zwiększyć sprzedaż poprzez przyjmowanie płatności popularnymi bonami BonCard
Wybierając terminal zastanów się nad potrzebami swojego biznesu oraz preferencjami klientów i dopasuj do nich odpowiednie urządzenie. W PolCard from Fiserv pomożemy Ci znaleźć najlepszy terminal dla Twojego biznesu!
Skontaktuj się z nami, a otrzymasz pełne wsparcie od eksperta PolCard from Fiserv. Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń na numer: (22) 515 30 05. Zapewniamy pomoc w wyborze urządzenia i usług dodatkowych. W ramach programu Polska Bezgotówkowa możesz otrzymać terminal za darmo na 1 rok lub przejść do PolCard from Fiserv w ramach specjalnej oferty. Zapraszamy do współpracy!