Pracujący rodzice, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, często stają przed wyzwaniem kto zajmie się ich dziećmi, kiedy oni przebywają w biurze. Opłacenie opieki zazwyczaj wiąże się ze sporym kosztem, na co nie wszyscy mogą sobie pozwolić. Wiemy, że zachowanie równowagi pomiędzy życiem rodzinnym a pracą jest ważne, dlatego postanowiliśmy zorganizować letnie półkolonie dla dzieci pracownikówFiserv Polska S.A. właściciela marki PolCard from Fiserv.
Wydarzenie zostało przygotowane dla dzieci w wieku szkolnym (6-14 lat). W biurze została do tego zaaranżowana specjalna przestrzeń, gdzie najmłodsi spędzali czas pod opieką profesjonalnych animatorów. Rodzice w tym czasie mogli spokojnie pracować. Zapewniliśmy również obiady i podwieczorki przez 5 dni w tygodniu, dostosowane do indywidualnych potrzeb najmłodszych. Akcja była szczególnie doceniana przez rodziców, którzy urlop wypoczynkowy wykorzystali w lipcu i zastanawiali się jak zaplanować dzieciom czas w sierpniu.
Nauka poprzez zabawę
Letnie półkolonie 2022 zorganizowaliśmy w taki sposób, aby poza dobrą zabawą był również czas na poszerzenie wiedzy. Tematem spotkań był kosmos. Dzieci dowiedziały się sporo ciekawostek w tym zakresie, zajęcia były bardzo kreatywne. Animatorki przygotowały liczne warsztaty manualne, edukacyjne oraz konkursy. Dzieci miały też okazję zobaczyć, gdzie pracują ich rodzice oraz jak wygląda profesjonalne biuro, co było dla nich dodatkową atrakcją.
Program półkolonii został dobrany do poszczególnych grup wiekowych. Dzieci dowiedziały się m.in. jak zostać astronautą i jak wygląda przygotowanie do lotu w kosmos, wspólnie zastanawiały się czy kosmici istnieją, tworzyły własne kalejdoskopy i pojazdy kosmiczne, a także miały okazję odbyć spacer po Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przy wykorzystaniu okularów VR.
Zachowanie balansu pomiędzy domem a pracą szczególnie trudne dla rodziców
Rola współczesnego rodzica jest trudna. Wyzwaniem jest pogodzenie kariery i życia rodzinnego. Programy i benefity, które pomagają pracownikom zachować work-life balance są bardzo potrzebne i poszukiwane. Istotne jest, aby świadczenia dodatkowe jakie proponuje pracodawca, odpowiadały na rzeczywiste potrzeby. W naszej akcji wzięło udział aż 70 dzieci. W związku z dużym zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem wydarzenia przez pracowników, planujemy powtórzyć je również w przyszłym roku.
- Dla mnie oraz dla wielu innych pracowników była to najlepsza inicjatywa od lat. Dzieci miały w biurze wiele atrakcji i mogły zawrzeć nowe znajomości. Animatorki zadbały o to, aby zabawy były bardzo kreatywne. Krótkie podsumowanie całej akcji przez mojego syna to: - Było super extra! Takie inicjatywy potwierdzają, że hasło work-life balance ma realny kształt w naszej firmie– mówi Katarzyna, mama Franka.