.
.
Wielu właścicieli firm, zanim zdecydują się na wdrożenie terminala płatniczego, nurtują podstawowe pytania dotyczące przepływu finansowego: jak szybko pieniądze trafiają na ich konto po zapłaceniu kartą? Ile trwa księgowanie płatności kartą? Te z pozoru proste, ale kluczowe kwestie, stanowią istotny czynnik decydujący o wyborze sposobu rozliczeń. W końcu szybkość płatności wpływa na zadowolenie klientów, ale i na kondycję finansową biznesu. Dlatego przedsiębiorcy zanim zdecydują się na wdrożenie urządzenia do akceptowania płatności bezgotówkowych zastanawiają się również, jak wpłynie to na funkcjonowanie ich firmy i przepływ środków.
Spis treści:
Jak wynika z badania „Preferencje płatnicze Polaków 2024” przygotowanego przez PolCard form Fiserv, aż 75 proc. Polaków regularnie korzysta z płatności bezgotówkowych. Dla większości z nas płacenie kartą jest codziennością, ale jak właściwie wygląda proces księgowania płatności kartą?
Pierwszy krokiem jest oczywiście płatność na terminalu płatniczym bądź w bramce płatniczej. Następnie w historii transakcji płacącego pojawia się blokada danej kwoty. Centrum rozliczeniowe obsługujące sklep przesyła za pośrednictwem organizacji płatniczej do banku rozliczenie wykonanej transakcji tj. założona w momencie autoryzacji blokada autoryzacyjna zostaje zwolniona, a blokowane środki zostają pobrane z rachunku powiązanego z kartą. W zależności od banku może to zająć od kilku do kilkunastu dnia, ale nie dłużej niż 31 dni.
Po jakim czasie wpływają pieniądze z terminala płatniczego? Przed zawarciem umowy z dostawcą terminala płatniczego ważne jest sprawdzenie, w jakim czasie księgowane są środki na naszym rachunku bankowym.
W PolCard for Fiserv płatności księgowane są w czasie ściśle określonym w umowie, od momentu wystawienia raportu wysyłki, który wystawiany jest każdego dnia o północy. W praktyce więc czas oczekiwania na należność może się nieco różnić pomiędzy poszczególnymi klientami, jednak naszym celem jest skracanie go do niezbędnego minimum. Ponadto, warto pamiętać, że banki, tak jak wiele innych firm, nie pracują w weekendy. Zatem płatność przyjęta między piątkiem a niedzielą wpłynie na nasze konto najwcześniej w poniedziałek.
Warto pamiętać, że tego typu rozliczenia do także dodatkowe korzyści. Posiadacze terminali płatniczych mogą skorzystać np. z ulgi podatkowej, która umożliwia odliczenie części wydatków związanych z zakupem i użytkowaniem terminala od swojego dochodu. To zmniejsza kwotę, od której oblicza się podatek dochodowy PIT lub CIT. Istnieją dwa limity ulgi, uzależnione od tego, czy właściciel terminala jest zobowiązany do korzystania z kasy fiskalnej: 1000 zł rocznie dla tych, którzy muszą korzystać z kasy fiskalnej, i 2500 zł rocznie dla tych, którzy nie mają takiego obowiązku.
Dodatkowo, przedsiębiorca przyjmujący płatności bezgotówkowe, spełniając określone warunki, może liczyć na zwrot podatku VAT już w ciągu 15 dni. Ta atrakcyjna propozycja jest skierowana głównie do tzw. podatników bezgotówkowych, czyli tych, którzy większość swoich transakcji przeprowadzają bezgotówkowo. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Ulga na terminal płatniczy – kiedy można z niej skorzystać?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?