.
.
Szukasz sposobów na zwiększenie konwersji zakupowej w sklepie internetowym? Przede wszystkim musisz odpowiedzieć na potrzeby klientów zarówno w zakresie produktów i usług, jak i dostępnych metod płatności.
Spis treści:
Standardem w sklepie internetowym są płatności online, czyli transakcje bezgotówkowe. Są wygodne, szybkie i preferowane przez klientów. Wystarczy dodać do koszyka interesujący produkt lub usługę, a następnie przejść do płatności. Wśród dostępnych metod warto wyszczególnić te najczęściej wybierane przez Polaków. Z raportu „e-Commerce w Polsce 2024” wynika, że BLIK jest najpopularniejszą formą płatności za zakupy w internecie (68 proc.), na drugim miejscu jest szybki przelew (64 proc.), a na trzecim płatności kartą (43 proc.). W większości przypadków środki niemal natychmiast są księgowane, co znacznie przyspiesza proces realizacji zamówienia.
System płatności BLIK to polskie rozwiązanie, które od kilku lat zyskuje na popularności. Tylko od lipca do września 2024 roku użytkownicy BLIK zrealizowali 625,5 mln transakcji o wartości 89,4 mld zł. Na koniec trzeciego kwartału br. z rozwiązania aktywnie korzystało już 17,4 mln osób.
BLIK to bezgotówkowa forma płatności, którą można płacić zarówno za zakupy internetowe, jak i te zrealizowane w sklepach stacjonarnych. Polega ona na wygenerowaniu, a następnie wpisaniu na platformie zakupowej bądź klawiaturze terminala sześciocyfrowego kodu w ramach autoryzacji. Kod generowany jest w aplikacji bankowości mobilnej.
Przy użyciu kodu BLIK można też wypłacić środki z bankomat czy zrobić przelew. Uniwersalność BLIKa, jego dostępność, prostota użytkowania oraz wysokie bezpieczeństwo transakcji to kluczowe czynniki wpływające na jego popularność.
Kupujący coraz rzadziej decydują się na płatność przy odbiorze zamówienia lub na tradycyjny przelew bankowy. Z tych metod korzystają przede wszystkim osoby starsze. Wśród osób do 34. roku życia dominuje BLIK. To on wybierany jest jako pierwszy przez 80% badanych z tej grupy wiekowej.
Brak obsługi BLIKa w sklepie internetowym w istotny sposób może wpłynać na niższą konwersję zakupową.
Korzystanie z płatności online wiąże się z określonymi korzyściami. Podstawowe z nich to:
Płatności internetowe zrewolucjonizowały rynek e-commerce. Już teraz zapoznaj się z naszą ofertą. Oferujemy nowoczesne rozwiązania płatnicze dla przedsiębiorców.
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?