W ostatnich latach obserwujemy spadek kosztów związanych z obsługą płatności bezgotówkowych. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na instalację terminala płatniczego, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania i preferencje swoich klientów. Akceptacja płatności bezgotówkowych to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie obrotów (klienci płacący kartą wydają więcej) i zbudowanie wizerunku nowoczesnej firmy.
W artykule wyjaśniamy, ile wynosi opłata za terminal płatniczy, co się na nią składa, a także podpowiadamy, jakie korzyści możesz zyskać, decydując się na udział w Programie Polska Bezgotówkowa.
Terminal płatniczy – ceny dla małych i dużych przedsiębiorstw
Chcesz w swojej firmie zainstalować terminal? Warunki cenowe obsługi płatności bezgotówkowych uzależnione są od kilku czynników. Zazwyczaj miesięczne opłaty składają się z dwóch elementów: abonamentu za dzierżawę terminala i prowizji. Dzierżawa to miesięczna opłata za użytkowanie terminala płatniczego. Jej wysokość uzależniona jest m.in. od typu urządzenia (terminal mobilny lub terminal stacjonarny), długości umowy oraz profilu firmy (branży i szacowanych obrotów).
Wysokość prowizji, która pobierana jest od każdej transakcji, zależy podobnie jak w przypadku dzierżawy – od długości trwania umowy oraz profilu firmy. Co składa się na prowizję?
- opłata interchange – pobierana procentowo lub kwotowo z tytułu każdej zrealizowanej transakcji kartą płatniczą (należna wydawcom kart),
- opłata systemowa – ustalana przez organizacje kartowe od każdej zrealizowanej transakcji, (należna tym organizacjom),
- marża agenta rozliczeniowego – stanowiącą wynagrodzenie z tytułu obsługi transakcji płatniczej.
Opłaty za terminal płatniczy w Programie Polska Bezgotówkowa – odbierz darmowy terminal
Przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadali terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym), mają możliwość otrzymania go bezpłatnie dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa. To wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych. Jej celem jest upowszechnienie w Polsce płatności bezgotówkowych.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się dołączyć do Programu, przez pierwsze 5 miesięcy nie poniosą żadnych kosztów do czasu osiągnięcia obrotu 42 tys. zł w skali 5 miesięcy. To oznacza, że koszt terminala płatniczego wynosi wtedy 0 zł, podobnie jak prowizja za płatności kartą. Gdy obroty przekroczą kwotę 42 tys. zł, właściciel firmy będzie mieć naliczaną opłatę zgodną z umową, jaką podpisał z agentem.
Przedsiębiorcy mogą otrzymać maksymalnie 1 terminal płatniczy, zaś okres dofinansowania jest liczony od momentu instalacji przez kolejne 5 miesięcy. Wyjątkiem są właściciele firm z sektora transportu osobowego (bez taksówek), którzy mogą odebrać do 20 urządzeń.
Pamiętaj, że udostępnienie możliwości płatności kartą, jest odpowiedzą na oczekiwania Twoich klientów. Transakcje są bezpieczne – pieniądze trafiają na konto, nie ma konieczności przechowywania ich w kasie. Warto przy tym podkreślić, że ci, którzy płacą bezgotówkowo, zwykle wydają więcej od tych, którzy płacą gotówką, co także przekłada się na Twoją korzyść.
Zastanawiasz się, kto jeszcze może otrzymać bezpłatny terminal? Są to zarówno mikro, jak i małe przedsiębiorstwa, a także jednostki administracji publicznej, które przez ostatni rok nie umożliwiały klientom przeprowadzania transakcji bezgotówkowych. Do tej grupy można zaliczyć także podmioty działające w ramach franczyz oraz inne organizacje przyjmujące płatności, a niebędące przedsiębiorcami. To m.in. urzędy, sądy, uczelnie wyższe, szpitale, kościoły, instytucje kultury, sztuki i sportu. Program dodatkowo został rozszerzony o sektor urządzeń vendingowych.
Co ważne, przedsiębiorcy, którzy posiadają już terminal płatniczy i nie kwalifikują się do Programu Polska Bezgotówkowa, mogą rozpocząć z nami współpracę na preferencyjnych warunkach. W PolCard from Fiserv koszt dzierżawy terminala to tylko 1 zł miesięcznie (nawet przez pierwsze 12 miesięcy)!
Usługi dodatkowe, z których warto skorzystać
Terminal płatniczy to nie tylko płatności bezgotówkowe za produkty i usługi. To także możliwości zwiększenia przychodów dzięki udostępnieniu klientom usług dodatkowych. Najpopularniejsze z nich to:
- cash back – możliwość wypłaty gotówki podczas dokonywania płatności kartą,
- DCC – obsługa kart zagranicznych, dzięki której klienci mogą przeprowadzać transakcje w walucie swojej karty,
- doładowania telefonów – opcja doładowania telefonu za pośrednictwem terminala płatniczego.
Ciekawą opcją jest również aplikacja PolCard Go, czyli rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą korzystać z klasycznego terminala płatniczego. Jeśli należysz do tej grupy, wystarczy, że ściągniesz aplikację, która zamieni Twój smartfon z systemem Android w terminal płatniczy.
Dzięki PolCard Go możesz pobierać płatności zbliżeniowe dokonywane kartą, zegarkiem czy telefonem, gdziekolwiek jesteś! Robisz to wygodnie i bezpiecznie tam, gdzie chcesz, i kiedy chcesz. Aplikacja jest darmowa w ramach Programu Polska Bezgotówkowa do czasu osiągnięcia obrotu 42 tys. zł w skali 5 miesięcy.
Terminal płatniczy: Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Oto najważniejsze aspekty:
- Czas księgowania – zwykle wynosi do 2 dni roboczych. To okres, jaki upływa od momentu przeprowadzenia transakcji, do czasu, kiedy pieniądze znajdą się na koncie firmy.
- Raporty online – opcja monitorowania transakcji w wygodny sposób w czasie rzeczywistym.
- Szkolenie – możliwość przeprowadzenia szkolenia dla pracowników z zakresu działania i obsługi terminala oraz dostęp do instrukcji w wersji elektronicznej.
- Serwis – w przypadku PolCard from Fiserv przedsiębiorcy otrzymują wsparcie Centrum Obsługi Klienta przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Zapraszamy do współpracy. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń (22) 515 30 05