.
.
Od 1 stycznia 2022 roku, wprowadzone przepisy nakładają na właścicieli firm obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych. Dotyczy to wszystkich przedsiębiorców, którzy są zobowiązani do korzystania z urządzeń fiskalnych. Nowa regulacja ma na celu promowanie i ułatwienie płatności elektronicznych. Jest to także krok w stronę modernizacji procesów płatniczych, który przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i dla klientom.
W życie weszły nowe przepisy związane z Polskim Ładem. Regulacje te nakazują obowiązek zapewnienia konsumentom dostępu do chociaż jednej bezgotówkowej formy realizacji transakcji, niezależnie od miejsca sprzedaży towarów i usług. Ostateczna decyzja dotycząca tego, w jakiej formie zostanie zrealizowana płatność, należy do klienta. Przedsiębiorcy mają kilka sposobów przyjmowana rozliczeń bezgotówkowych:
Nie jest on jedynym rozwiązaniem, z jakiego może skorzystać przedsiębiorca, aby oferować rozliczenia bezgotówkowe swoim klientom. Warto jednak pamiętać, że dysponowanie tym urządzeniem wiąże się z wieloma innymi korzyściami.
Pozwala ono na m.in. wdrożenie w firmie dodatkowych usług takich jak np. cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki w punkcie handlowym, jak również jej odwrotność, czyli opcje wpłacenia pieniędzy na kartę, DCC – przyjmowanie płatności w obcej walucie bez konieczności posiadania przez klienta karty wielowalutowej, jak również doładowywanie telefonów. To oczywiście tylko niektóre z możliwości, jakie daje przedsiębiorcom terminal płatniczy.
Już wiemy, że poza posiadaniem terminala są też inne możliwość rozliczeń bezgotówkowych, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. Natomiast ci, którzy nie udostępnią swoim klientom żadnej z wyżej wymienionych możliwości płatności bezgotówkowej, muszą liczyć się z ryzykiem poniesienia kary finansowej. Ta zmiana może wymagać dostosowania się do nowych regulacji oraz inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne, co może stanowić wyzwanie dla niektórych przedsiębiorców. Jednakże długofalowo, taka integracja może przynieść wiele korzyści, takich jak usprawnienie procesów obsługi klienta oraz lepsza kontrola nad płatnościami i finansami przedsiębiorstwa.
Według raportu PolCard from Fiserv „Preferencje płatnicze Polaków 2024”, aż 75 proc. respondentów regularnie płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem. Jest to wzrost o prawie 5 pkt proc. w porównaniu do pierwszej edycji badania z lipca 2022 roku. Jak wynika z badań częściej korzystamy z płatności bezgotówkowych w większych miejscowościach. Aż 84 proc. mieszkańców miast powyżej 250 tys. docenia transakcje kartą, telefonem bądź zegarkiem i regularnie z nich korzysta. Mniejszą popularność można zauważyć na wsiach, natomiast nadal jest to aż 67 proc.
Usługi dodatkowe również nie są nam obce. Prawie 25 proc. badanych korzysta z płatności kartami lojalnościowymi oraz bonami prezentowymi. A aż 22 proc. chętnie używa cashbacku w wybranych punktach.
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?