Tym razem rozmawiamy z Krzysztofem Polończykiem, prezesem zarządu Fiserv Polska S.A.
Na początek chcielibyśmy złożyć jak najserdeczniejsze życzenia z okazji obchodzonego w 2021 roku jubileuszu trzydziestolecia marki PolCard.
Bardzo dziękuję w imieniu całego zespołu. Ta wyjątkowa rocznica istnienia marki Polcard wiąże się nierozerwalnie z początkami rynku płatności bezgotówkowych w Polsce. Wciąż jestem pod wrażeniem, jak wiele zmieniło się przez te trzy dekady. Kiedy w 1992 r. wprowadziliśmy pierwszy terminal zwany „żelazkiem”, nie miał on wyświetlacza ani klawiatury.
W najbliższym czasie wprowadzimy na rynek aplikację PolCard Go opartą o technologię softpos, która zmienia smartfon w terminal płatniczy. Widać więc wyraźnie, że historia naszego rozwoju stanowi dobrą ilustrację transformacji cyfrowej w świecie płatności, którą tworzymy – i w której uczestniczymy – niezmiennie od 30 lat. Nasz ciągły postęp w tej branży spowodowany jest chęcią sprostania oczekiwaniom naszych klientów i partnerów biznesowych, a dokonuje się z powodzeniem dzięki naszym pracownikom. Chciałbym przy tej okazji podziękować wszystkim za zaufanie, współpracę i pasję.
Data okrągłych urodzin zbiegła się z innym ważnym wydarzeniem w życiu firmy, czyli ze zmianą nazwy z First Data Polska S.A. na Fiserv Polska S.A. Jaki jest jej powód?
W 2019 r. na globalnym rynku doszło do połączenia dwóch firm ze świata technologii płatniczych i rozwiązań dla bankowości, czyli First Data i Fiserv. Na naszym lokalnym rynku rozpoczęliśmy wówczas procesy integracji obu spółek działających w Polsce: First Data Polska S.A. i Fiserv Polska sp. z o.o., które zakończyliśmy w kwietniu tego roku.
Mając za sobą pomyślnie sfinalizowaną fuzję, ruszyliśmy z rebrandingiem. Pierwsze zmiany było widać już kilka miesięcy temu, gdy uruchomiliśmy naszą nową stronę WWW, a teraz dobiegł końca najważniejszy etap rebrandingu. Z sukcesem wdrożyliśmy nową identyfikację wizualną i od 24 września 2021 nazywamy się Fiserv Polska S.A.
Czy marka Polcard pozostanie na polskim rynku?
Marka Polcard zajmuje bardzo ważne miejsce na polskim rynku i bez wątpienia na nim pozostanie. Przez trzydzieści lat wypracowała sobie silną pozycję i renomę dostawcy najnowocześniejszych technologii płatniczych.
Pod szyldem Polcard realizujemy ambitne projekty, jak choćby wspomnianą już aplikację opartą o technologię softpos, płatności w transporcie publicznym w duchu smart city, technologie mobilne, innowacyjne usługi finansowe dla przedsiębiorców, sektora publicznego i wiele, wiele innych.
Czy zmiana nazwy firmy na Fiserv Polska S.A. wpływa w jakiś sposób na relacje z obecnymi klientami?
Absolutnie nie. Pozostajemy tym samym, sprawdzonym partnerem. Z punktu widzenia klienta zmieniają się wyłącznie nazwa i logotyp. Wszystkie dotychczasowe obowiązujące umowy pozostają w mocy. Co więcej, z wyjątkiem nazwy nie zmieniły się nasze dane firmowe – ani rejestrowe, ani adresowe. Nasi klienci mogą spać spokojnie. Zadbaliśmy o to, żeby nie musieli podejmować żadnych dodatkowych działań. Pozostają pod opieką znanych już sobie ekspertów z branży płatniczej, którzy projektują i wdrażają innowacyjne rozwiązania.
Kwietniowa fuzja i rebranding to kolejny krok milowy w kierunku rozwoju i zapewnienia jeszcze lepszych, precyzyjniejszych usług przedsiębiorcom, bankom i sektorowi publicznemu, a pośrednio również konsumentom.
W tym roku grupa Fiserv zdobyła 1 miejsce w prestiżowym międzynarodowym rankingu IDC FinTech. Łącząc siły z Fiserv, poszerzyliśmy naszą ofertę, wzmocniliśmy naszą pozycję w światowej czołówce dostawców pionierskich rozwiązań, dzięki czemu globalne know-how i doświadczenie będziemy mogli przenieść na nasz rodzimy grunt oraz zaadaptować je do polskiego rynku.
Zachęcam więc tych, którzy jeszcze się wahają, do rozwoju biznesu razem z nami, a obecnym klientom dziękuję, że są z nami i życzę dalszej owocnej współpracy z Fiserv Polska S.A.
Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy samych sukcesów.